AFO 55 | The Sound Is Innocent

AFO 55 | The Sound Is Innocent

Premiéra:3. říjen 2020
Délka:68 minut

55. ročník Academia Film Olomouc 2020

„Kde je moment, kdy se zvuk stává hudbou?“ Buržoazie 19. století takovou otázku v koncertních síních moc neřešila. Příchod elektronické a experimentální hudby ale změnil mnohé. Dá se hudba skutečně tvořit s čímkoliv, co nám přijde pod ruku?

Sebereflexivní film Johany Ožvold sám nemá k experimentu daleko. Bere diváky na exkurzi po abstraktních prostorách nahrávacích studií bez ustavujících záběrů míst, kterými kamera proplouvá. Zvuky a hlasy se linou ze zdrojů umístěných mimo obraz, klasické střihy často nahrazuje vnitrozáběrová montáž obrazovek ve stylu Godardova Numéro deux. Výsledkem je formálně vtahující esej o vztahu mezi umělcem, společností a nástrojem, kterým se stává zvuk samotný.

“When does sound become music?” 19th century bourgeoisie did not dwell on this in its concert halls. But the emergence of electronic and experimental music has changed this notion considerably. Can music really be made with anything? Johana Ožvold‘s self reflexive film does not stray far from an experiment. It takes the viewers around the abstract spaces of recording studios without establishing shots of location through which the camera floats. Sounds and voices come from off-screen sources while conventional cuts are often replaced by in-shot montages of screens similar to Godard’s Numero deux. The result is a formally enticing essay about a bond between an artist and a tool, which the sound itself becomes.

Délka: 68 min

Rok výroby: 2018
Datum lokální premiéry: 3. říjen 2020
Datum světové premiéry: 3. říjen 2020

Země původu:

  • Česká republika

55. ročník Academia Film Olomouc 2020

„Kde je moment, kdy se zvuk stává hudbou?“ Buržoazie 19. století takovou otázku v koncertních síních moc neřešila. Příchod elektronické a experimentální hudby ale změnil mnohé. Dá se hudba skutečně tvořit s čímkoliv, co nám přijde pod ruku?

Sebereflexivní film Johany Ožvold sám nemá k experimentu daleko. Bere diváky na exkurzi po abstraktních prostorách nahrávacích studií bez ustavujících záběrů míst, kterými kamera proplouvá. Zvuky a hlasy se linou ze zdrojů umístěných mimo obraz, klasické střihy často nahrazuje vnitrozáběrová montáž obrazovek ve stylu Godardova Numéro deux. Výsledkem je formálně vtahující esej o vztahu mezi umělcem, společností a nástrojem, kterým se stává zvuk samotný.

“When does sound become music?” 19th century bourgeoisie did not dwell on this in its concert halls. But the emergence of electronic and experimental music has changed this notion considerably. Can music really be made with anything? Johana Ožvold‘s self reflexive film does not stray far from an experiment. It takes the viewers around the abstract spaces of recording studios without establishing shots of location through which the camera floats. Sounds and voices come from off-screen sources while conventional cuts are often replaced by in-shot montages of screens similar to Godard’s Numero deux. The result is a formally enticing essay about a bond between an artist and a tool, which the sound itself becomes.

Rok výroby: 2018
Datum lokální premiéry: 3. říjen 2020
Datum světové premiéry: 3. říjen 2020

Země původu:

  • Česká republika

Kalendář akcí

duben
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 1 2 3 4 5

Najeďte myší nad kalendář a zobrazí se vám akce. Kliknutím na událost zobrazíte podrobnosti.